مـــــــطالبه

یک عدالتخواه در شهرستان ایذه

مـــــــطالبه

یک عدالتخواه در شهرستان ایذه

عدالتخواهی
پیوندها
يكشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۸۹، ۱۲:۳۰ ق.ظ

«خطاب به خودی ها!»


مواظب باشیم که این تفکر انسان محوری و برتری دادن خواسته های انسان بر خواسته های خدا که حتی شکل و ظاهری خدایی دارد بر ما حاکم نشود.

همین که ما در مقابل عملکرد خطای فلان شخص و یا فلان مسئول و یا در مقابل حوادث و اتفاقات کشور در همه زمینه ها از جمله: سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... بگوییم: "به من چه!" این یعنی برتری دادن خواسته ی انسان (عافی طلبی) بر خواسته ی خدا (امربه معروف و نهی از منکر).

وقتی از دانشجوی ما می پرسیم که نظرت راجع به فلان قضیه کشور و جهان چیه؟ و در جواب می شنویم: "به من چه، اینا چه ربطی به من داره!"، این یعنی مصیبت بزرگ برای دانشجو، دانشگاه و کشور.

وقتی در یک مجموعه واحد با قسمت های متفاوت و با ارزش ها و هدفی یکسان که در یک مسیر در حرکتند، قسمت های آن نسبت به هم این تفکر "به من چه!" ای را داشته باشند و یا بعضاً قصد برتری کار قسمت خود بر قسمت دیگر، با هر وسیله و شیوه ای را داشته باشند این یعنی مصیبتی بزرگ برای آن مجموعه.

فرض کنید قطاری که از واگن های مختلف با کارایی های مختلف و متصل به هم تشکیل شده، در یک مسیر واحدی در حال حرکت است بخواهد به سلامت به مقصد برسد، این امر تا زمانی امکان پذیر است که همه ی واگن ها با همان اختلاف شکل، ظاهر و کارایی متصل و هماهنگ با هم با هدایت اتاق کنترل به مسیر خود ادامه بدهد.حال اگر واگن ها هر کدام یک هدایت کننده داشته باشند که با اتاق کنترل هماهنگ نباشند و هر قسمت برای خود تصمیم بگیرد، سرنوشت این قطار به کجا کشیده می شود؟!

این اختلاف هاو تفاوت ها و حتی این اختلاف سلیقه ها که در مجموعه ها و در اشخاص وجود دارد باید با محوری واحد در راستای پیشرفت و حرکتی رو به رشد به کار گرفته شوند. این کار اشتباهی است که ما بخواهیم این اختلاف سلیقه ها را از بین ببریم؛باید تفکرها را یکسان و خدایی کرد، باید خدا را با همان ارزش هایی که برای ما تعیین کرده محور تمام کارها قرار بدهیم.

اگر کسی که در کاروان انقلاب و جبهه حق است، با مجموعه بسیج و یا حتی شخص و یا اشخاصی که در این مجموعه فعالیت می کند،اختلاف سلیقه دارد، نباید این اختلاف باعث شود که حرکت این کاروان کند و یا مختل شود که این عمل یک جور خودزنی است، علاوه بر اینکه خود به مقصد نمی رسد کل آن کاروان متوقف می شود و به هدف نهایی نمی رسد.

اگر در مجموعه ای ضعف دیده شد بجای آنکه ضعف را بزرگ و کهنه کنیم کمک کنیم تا آن ضعف برطرف شود، مگر نه اینکه مومن آینه ی مومن است؟

حال بعضی ها واقعا آینه هستند اما....اما از نوع محدب آن!

ضعف های کوچک را آنچنان بزرگ می کنند که انگار آن مجموعه از بنیان و پایه مشکل دارد؛ اما همه می دانیم که تصویر آینه ی محدب، تصویری است مجازی نه حقیقی!

آینه مقعر بودن هم خوب نیست چرا که باعث می شود که ضعف به خوبی نمایش داده نشود و مسلماً به خوبی برطرف و علاج نشود.

باید صاف و حقیقی بود، مثل آیینه تخت. هر آنچه هست را انعکاس بدهیم نه میلیمتری بزرگتر و نه میلیمتری کوچکتر...  

"حقیقت بینِ آرمانگرا" باشیم. حقیقت را ببینیم و به سوی آرمانها حرکت کنیم، با همه ی اختلاف سلیقه ها...

                          دانشجوی بسیجی دانشگاه پیام نور هفتگل

                                                28/8/1389

نظرات (۱۱)

سلام بر ره بر آزادگان جهان
پاسخ:
ســـــــــــلام و درود ,
دانشجوی بسیجی دانشگاه هفتکل یعنی چه؟
پاسخ:
یعنی مـــــــــــــن! ,
الهی وربی من لی غیرک
پاسخ:
,
متن بسیار دلنشین بود
مستفیض شدیم
بحث آینه ها رو هم خوب مطرح کردید و به جا .
التماس دعا
پاسخ:
ممنون از نظر لطفتون. // محتاجیم به دعا ,
یادم رفت بگم
اما از دست بسیجی نما ها !
که این روزها خیلی زیاد شدند و نام بسیج و بسیجی رو
به یغما بردند
من به شما دوستان توصیه میکنم بروید درس بخوانید که این نظام مملکتی ما از ریشه بایداسلامی شود وگرنه آش همین وکاسه همین با توجه به وضعیت علوم  انسانی غربی فکر نکنم به جایی برسیم، الان دانشگاههای ما دارند برای غرب نیرو تربیت میکنند وما غافل از غرب وتوطئه آنها جنگ جنگ تا پیروزی اسلام وتشکیل حکومت بزرگ اسلامی
به نظر من بچه های که خودشان را مذهبی میدانند باید از صبح تا شب سرشان توی کتاب باشد تاشاید تاقرن آینده تمدن بزرگ اسلامی شکل بگیرد
ماتا امت اسلام واحد نشده وتمدن بزرگ اسلامی شکل نگیرد عیدی نخواهیم داشت
براستی چه باید کرد؟
درست است امام زمان عج باید بیایند وحکومت بزرگ اسلامی را تشکیل بدهند اما امام نیرو میخواهد نه کسی که بدون حرکت وعملی منتظر ظهور باشد.
سلام با بسیجی بمان بسیجی به روزم لطفا نظر دهید درصورت تمایل بایکدیگر تبادل لینک کنیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی